Arnhem Veenendaal Classic betrekt publiek bij wielerkoers via unieke crowdfunding-actie Arnhem Veenendaal Classic betrekt publiek bij wielerkoers via unieke crowdfunding-actie

De organisatie van de wielerkoers Arnhem Veenendaal Classic (voorheen Dutch Food Valley Classic) wil op een unieke en innovatieve manier de fans dichterbij de koers brengen en tegelijkertijd geld bijeen brengen voor de organisatie van het evenement. Via het zogenaamde ‘crowdfunding-principe’ zamelen fans en liefhebbers van de koers online geld in, in ruil voor unieke tegenprestaties.

Zo kun je de koers vanuit een volgauto beleven of vanuit een speciaal supportersvak vlakbij de finish. De organisatie heeft zich ten doel gesteld om minimaal 15.000 euro bij elkaar te krijgen. Hiermee heeft de organisatie een primeur te pakken want crowdfunding voor een wielerkoers is nog niet eerder voorgekomen.

Wieteke Lap, bestuurslid Communicatie & PR van de koers, vertelt: “Samen met sportmarketingbureau MK Sponsormatch zijn we op het idee gekomen om op deze eigentijdse wijze het publiek op een unieke manier bij de koers te betrekken en tegelijkertijd geld bijeen te brengen om de koers ook in de toekomst te kunnen blijven organiseren.”

“Uiteindelijk hebben we met hulp van WijZijnSport, specialisten op het gebied van crowdfunding in de sport, dit initiatief verder op poten gezet. Er is voor ieder wat wils, je kunt al voor een tientje meedoen en de koers ondersteunen. We hopen uiteraard dat veel mensen en bedrijven in Veenendaal en omgeving de historische koers een warm hart toedragen en ons steunen”, aldus Lap.

Kijk op de website van WijZijnSport voor meer informatie over de actie en de manier waarop je de koers kunt steunen.