Tour de France – De reclamekaravaan
AchtergrondenMultimediaTour de FranceWielernieuws Laatst bijgewerkt 8 december 2010 14:18 Tim van Hengel
De reclamekaravaan is het voorgerecht op het dagmenu van de Tour de France. De sponsors, de ondersteuners, de bedrijven die de Tour de France mede mogelijk maken bereiken met hun deelname aan deze optocht van praalwagens, waar menig carnavalvereniging de vingers bij aflikt, iedere dag duizenden mensen.
De stoet rijdt een uur tot anderhalf uur voor het peloton uit en maakt het publiek alvast warm voor de komst van de renners door petjes, zakjes snoep, sleutelhangers en magneetjes aan hen uit te delen. Met een beetje geluk kom je als toeschouwer na een dagje Tour de France met een extra tas baggage aan reclameprullen thuis.
De caravane publicitaire bestaat uit 160 voertuigen die een lint van 20 kilometer vormen. Een kleine indruk van de karavaan:
-
Tour de France – De truien en het rode rugnummer gepubliceerd op 13 juli 2016
-
Katusha kind van de rekening bij toekenning World Tour-licenties gepubliceerd op 10 december 2012
-
Fietsvakantie: ga niet naar de Morvan gepubliceerd op 15 november 2015
-
Tour de France 2010 – Favorieten etappe 14 gepubliceerd op 17 juli 2010
-
LIVE Tour de France 2019 – Tv en livestreams gepubliceerd op 5 juli 2019
Geen gerelateerde artikelen.